tisdag 3 januari 2017

God fortsättning!

Jag hoppas att helgerna har varit bra och än är de i och för sig inte slut då vi strax har trettonhelgen att fira. Mer mat och godsaker för många alltså. Det känns skönt att vardagen är tillbaka efter allt gott som man har stoppat i sig och inte en enda innehållsförteckning har jag läst om jag ska vara ärlig. Jo, en läste jag förresten och den var inte till belåtenhet, men det fick gå det med. Men nu återgår som sagt var livet till det normala och det blir mindre av allt av livets goda och det är lättare att vara nyttig.

Inte i år heller så hann vi ordna någon tillsatsfri julskinka, även om vi vet var vi kan få tag på den, men nästa jul så ska vi köpa en, det har vi bestämt. Förhoppningsvis så finns det även mer tid och energi till hemlagad julmat, även om det mesta var så även i år, men det är alltid något som man måste fuska med. Nu så blev det bland annat gravlaxsåsen. Den var god, så inget problem med det, men den där typen av såser har alltid mer innehåll än vad man vill ha.

Nu är det då 2017 och det ska bli roligt att fortsätta blogga om vad vi äter och det här året så ska inläggen bli mer regelbundna lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar