måndag 31 augusti 2015

Tillsatser i glass

Först så måste jag ju bara kommentera min sporadiskhet här. Jag var helt övertygad om att jag hade bloggat för inte allt för många dagar sedan och så ser jag att det var i tisdags! Ber om ursäkt. Men, nu till glass, vilket jag ibland skriver om. Sök på följande och du får hela 72 500 träffar: tillsatser i glass. Det är ingen tvekan om att det här är något som engagerar många. Har du någon gång läst på innehållsförteckningen på glass? Om inte, så gör det. Du kommer att bli förvånad över hur mycket fluff som är tillsatt i stället för grädde eller annat. Det här gäller även dyra glassar tyvärr.

Här hemma har vi även en bil som säljer glass och den är vida känd i landet. Jag minns att även jag handlade där när jag var barn och det är ju mest de yngre som gillar den här bilen, gissar jag i alla fall. Ni som följer min blogg vet att jag har skrivit till dem och frågat vad man ska välja om man inte vill ha E-nummerglass till barnen, men det alternativet har inte varit prioriterat hos dem.

Läs gärna den här artikeln från i våras. Den är visserligen full av slarvfel, men bortse från dem så får ni intressant läsning: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-tillsatser-i-vanlig-glass

Visst blir man bedrövad? Ännu mer just för att det glass är något som de flesta barn gillar. Men vi kan ändra på det här om vi vill, bara vi sätter press och det är du och jag som måste göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar