torsdag 13 augusti 2015

Russinen

Ja, dem skulle jag ju kolla vidare på, men det har jag tyvärr glömt. Det känns som att mitt minne läcker som ett såll just nu. Men jag lovar att återkomma om dem.

Annars så finns det alltid saker att skriva om när det gäller mat och eftersom jag ändå hade tänkt att skriva om chorizo extra, ett smörgåspålägg som var väldigt gott, så gör jag alltså det i stället den här gången. Vem som tillverkar den här goda korven kommer jag inte att berätta, för med tanke på innehållet så ska de verkligen inte ha någon gratisreklam. Varför köpte jag chorizon då? Ja det kan man naturligtvis fråga sig, men vi skulle äta pizza och jag var stressad och dessutom sugen på chorizo eller något liknande att ha på, så det blev den här och inte läste jag innehållet i brådskan. Så vad innehöll den då? Jo följande (tyvärr):

fläskkött (93 %)
paprika
laktos
socker
dextros
salt
kryddor
dextrin
sojaprotein
mjölkprotein
emulgerare (E 450, E 451)
antioxidanter (E 316)
konserveringsmedel (E 252, E 250)
färgämne (E 120)

Ja... vad ska man säga? Botten är det i alla fall. Det enda positiva är att det är mycket kött i korven, men det uppväger tyvärr inte övriga trista innehåll. Det blir till att läsa framöver, för att ha bråttom och bara rafsa åt sig något går uppenbarligen inte och det borde jag ju ha lärt mig, men jag trodde nog inte att det skulle vara riktigt så illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar