onsdag 19 augusti 2015

Dill chips

Jo, jag vet att det heter "dillchips", men det vet tydligen inte tillverkaren av dessa chips, men jag är säker på att ni förstår vad det är ändå. Goda är de i alla fall! Det ser även ut som att innehållet är E-nummerfritt, men för säkerhets skull så ska jag ta reda på vad dillarom och arom är för något. Så här ser innehållet ut i sin helhet:

potatis
solrosolja
kryddblandning (dillarom, maltodextrin, salt, druvsocker, lökpulver, örter (dill, persilja), skummjölkspulver, jästextrakt, arom)

Ofta så är arom naturligt, men inte alltid, så jag vill veta säkert innan jag talar om vem som tillverkar chipsen. Det här är för övrigt en sort som är ny för mig och jag var så klart tvungen att prova eftersom jag gillar dillchips. Hur som helst så är innehållet i chips väldigt varierande, så vill du äta tillsatsfritt så föreslår jag att du alltid läser innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar