söndag 16 mars 2014

Stort tack

Ja det är inte jag som tänker tacka för mig och avsluta min matblogg, utan det är namnet på en strut med fin choklad som maken fick i ett sammanhang. Jag har ätit choklad från den här tillverkaren förr och om mitt minne inte sviker mig så finns det en del tillsatser i det här innehållet. Vi kollar på en gång:

mörk choklad (kakaomassa, socker, kakaosmör, soja lecitin, naturlig vanilj)
ljus choklad (socker, kakaosmör, mjölkpulver, kakaomassa, soja lecitin, naturlig vanilj)
glykos
socker
grädde
mjölk
smör
xxxsprit

Som vanligt så är stavfelen inte mina utan tillverkarens, men för att kommentera mer väsentliga saker så tycker jag som vanligt att det är trist med sojalecitin i godiset. När det gäller den sista ingrediensen så står x:en för de bokstäver som jag inte kan se på grund av datumtryck, men det är alltså en smaktillsats.

Oavsett innehållet så smakar den här chokladen väldigt bra; tyvärr kanske man ska säga, men det kanske går att påverka tillverkaren så att innehållet blir bättre, vem vet? Jag ska mejla och fråga om det finns möjlighet att ta bort lecitinet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar