tisdag 12 mars 2013

Tillsatsfritt på sajterna

Eftersom jag är intresserad av tillsatsfri mat och jag vet att livsmedelsbranschen har ett visst intresse i detta, även om det går alldeles för långsamt framåt, så tänkte jag att jag skulle kika på de största livsmedelsförsäljarnas/kedjornas sajter. Det var ett bra tag sedan jag var in där för att se vad jag kan hitta när det gäller mat utan tillsatser. Alltså ska jag titta runt lite och se vad som dyker upp när man söker på ordet "tillsatsfritt".

Den första sajten har inga träffar alls här, men det kan ju vara så att det är ett dåligt sökord, så jag skriver bara "tillsatsfri". Dock ger det ingen framgång det heller.

Vidare till nästa sajt. Den här webbsidan hittar jag inte ens ett sökfält på, så jag lämnar den och går vidare till Citygross och här får jag två träffar vilket är roligt. Självklart nämner man Äkta vara som man samarbetar med. Toppen säger jag!

Den fjärde sajten ger heller inga träffar och inte heller nästa. En till ska jag gå in på innan jag ger upp men inte heller här har jag någon framgång. Det är märkligt, för i alla fall den första kedjan som jag var in på har för en väldigt lång tid sedan skrivit i sin gratistidning som de skickar ut att de jobbar för färre tillsatser i de livsmedel som de säljer. Man undrar naturligtvis hur mycket intresse det egentligen finns för frågan. Jag får luska vidare här och återkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar