torsdag 8 november 2012

Apelsinjuice med fruktkött

Häromdagen åkte jag tåg och hemresan hamnade tyvärr i middagstid, så jag var tvungen att äta något på tåget. Som ni förstår av inledningen i detta blogginlägg så gillar jag inte det och det beror på att maten känns så syntetisk och heller inte makar något gott. Men jag köpte smörgås med fyllning och den var helt okej smakmässigt och till det blev det juice och det är juicen som jag ska titta närmare på eftersom jag har sparat flaskan. Förpackningen ger intryck av att det är en bra dryck och juice får ju inte innehålla annat än frukt, men innan jag har läst innehållsförteckningen så tänker jag inte utgå ifrån att det är en ren produkt.

Innehållsförteckning:

apelsinjuice med fruktkött från koncentrat

Juicen, som smakade mycket bra kommer från Minute Maid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar