tisdag 15 augusti 2017

Pizza salami

Jo, det blev fler pizzor. Den här gången en med salami. Jag har inte läst innehållsförteckningen ännu, men gissar att den är lika "bra" som på förra pizzan. Med andra ord inget vidare.

Ingredienser i botten:
vetemjöl
vatten
jäst
dextros
rapsolja
salt

Och så resten:

tomatpuré
mild salami (fläskkött, fett från gris, salt, kryddextrakt, dextros, kryddor, glukossirap, socker, antioxidationsmedel (E 316, E 392), konserveringsmedel E 250)
mozzarella ost (här gissar jag att det är mozzarellaost som avses)
edamer ost (samma här, edamerost)
kryddextrakt salami (fett från gris, salt, dextros, kryddor (bl.a. anis), kryddextrakt, socker, antioxidationsmedel (E 316, E 392))
socker
kryddörter (bl.a. oregano, mejram)
vitlök
peppar

Jesus vilken lista! Njä, den där pizzan får nog klara sig utan mig framöver. Det är synd för jag gillade den och ibland när tiden och orken tryter så är det skönt att bara kunna slänga in något i ugnen. Fast oftast så gör jag både min egen deg och pizzasås och det blir så klart något helt annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar