tisdag 22 augusti 2017

Mejl om bouchéerna

Jag hittade en mejladress på företagets sajt, så nu har jag skrivit:

Good day,

I have just eaten your most delicious chocolate called bouchées. However, afterwards I was reading its contents and was not as pleased any longer. Isn’t it possible to make exclusive chocolate with less ingredients? Also I wonder about the palm oil, how is that produced? I wonder as I know that lots of rain forests are devastated to produce cheap oil.

I look forward to your answer.

Regards, Katharina Wallenborg


Som jag har påpekat tidigare så har man ju en idé om att fin choklad ska ha bättre innehåll än lågbudgetalternativ, men så är det inte tyvärr. Det finns, men det är sällan man stöter på det. Det är samma med glass, för det mesta så är innehållet snarlikt, dyr glass som billig. Men jag tror ju på att det går att påverka, även om det tar en faslig tid. Därför så fortsätter jag att mejla och blogga. Gör detsamma du med om du inte är nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar