tisdag 19 februari 2013

Mixed nuts roasted & salted från Exotic snacks

Blandade nötter gör mig alltid lite skeptisk, men när jag i fredags köpte påsen så var jag lite stressad och hade inte en tanke på att titta på innehållsförteckningen. Jag vet att det låter slarvigt, speciellt som jag bloggar om mat och olika livsmedel och ofta uppmanar andra att läsa först och handla sedan. Men nu blev det som det blev och först nu så tog jag fram påsen och faktiskt tittade på innehållet. Det var över förväntan, så ingen fara skedd och så här lyder innehållsförteckningen:

cashewnötter
jordnötter
paranötter
mandlar
pekannötter
jordnötsolja
salt

Inte dumt för att vara en nötblandning och dessutom jordnötsolja istället för palmolja. Inget att klaga på här. Sedan så vet man så klart inte hur dessa nötter och mandlar har hamnat i påsen och om eventuella besprutningsmedel har används. Det är alltid svårt att ha full kontroll på att det man köper verkligen är ett bra val, men har man ambitionen att göra rätt så blir det trots allt oftare rätt än om man inte bryr sig alls; så brukar jag tänka i alla situationer.

Nötterna var goda förresten och när jag ändå är igång och bloggar så vill jag be om ursäkt för det långa uppehållet. Det var absolut inte planerat utan livet kom helt enkelt emellan, krångligare än så var det inte. Fast irriterande är det, det måste jag erkänna. Men nu lovar jag att snart vara tillbaka igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar