onsdag 26 december 2012

God fortsättning!

Annandag jul och jag gissar att de flesta av er fortfarande äter julmat och alldeles för mycket julgotter. Så är det i alla fall hemma hos oss och det är så mysigt! Dessutom har vi födelsedagsfirande idag och även då är ju mat en central del.

Tyvärr har denna december varit min bloggfattigaste månad trots helt andra ambitioner, men jag (som inte brukar ge nyårslöften) får nog lova mig själv att återgå till ordningen igen nästa år när det gäller att blogga om inte varje så i alla fall varannan dag, men helt alla årets dagar så klart.

Jag kan inte låta bli att fundera över vad vi äter i stugorna under julen; hur många har energin att bara äta ren och bra mat? Jag känner i alla fall inte själv någon, men dessa entusiaster finns säkert och till dem kan jag bara säga grattis! Jag önskar att jag själv orkade vara så duktig, men det är jag inte. Fast läser innehållsförteckningar det gör jag och det blev därför även i år hemlagad gravlaxsås (även om vi fuskar ibland) och hemlagad rödbetssallad och jag undrar om jag någonsin kommer att köpa dessa produkter färdiga igen. De är så otroligt snabbt gjorda så där finns det faktiskt ingen ursäkt att låta bli. Köttbullar är ju en annan julbordsklassiker som i alla fall jag skulle hoppa över helt om jag inte hann göra egna.

Ni har säkert själva också era speciella rätter som ni bara inte kan köpa färdiga och jag hoppas att det ni lagade till julbordet blev gott. Om ni firar ju alltså, alla gör ju inte det, men då kan man passa på att fira midvintern istället och då samtidigt äta lite extra gott. Det finns alltid tillfällen och ursäkter att duka upp en god buffé.

Ha en bra annandag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar