lördag 1 juni 2019

Inget svar om tillsatsmotionen

För några månader sedan skrev jag om en motion som en ledamot från Sverigedemokraterna hade lagt i riksdagen. Den handlade om att minska mängden tillsatser i vår mat. Två gånger därefter mejlade jag honom och frågade hur det hade gått. Fortfarande inget svar, vilket så klart är uselt. Han är inte bara förtroendevald utan dessutom folkvald, så ja, jag är besviken. Men att minska tillsatserna i vår mat är något jag är positiv till, så jag kommer därför i stället att mejla partiet direkt.

Går gärna in på Riksdagens sajt och titta och se vad som händer. https://www.riksdagen.se/sv/ Här hittar du så klart också alla 349 ledamöter och deras kontaktuppgifter. Tveka inte att kontakta dem om du vill vara med och påverka det vi äter. Hoppas du får svar också, men jag tror att de flesta är bra på att återkomma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar