fredag 26 maj 2017

Mejl om den tillsatsstinna Geishaglassen

Det är inte varje gång som jag kontaktar livsmedelstillverkare när jag ser något som jag reagerar på, men det händer relativt ofta och i går så blev det ett mejl till glasstillverkaren av Geishastruten. Vi får se vad de svarar. Jag hoppas att de inte bara försvarar sig utan kan ta till sig mina frågor och förhoppningsvis ändra innehållet. Jag har inte allt för stora förhoppningar så klart, jag är bara en enskild person, men försöka duger och om många hör av sig så måste de till sist göra något.

Så här skrev jag:

Hej, jag läste innehållsförteckningen på Geishastruten och det var otroligt många tillsatser, går det verkligen inte att tillverka glass som är mer "ren"? Jag undrar också varför det finns flera sötningsmedel och vad skillnaden är mellan dem.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar