måndag 20 juli 2015

Semestertider

Ja det är just semestertiden som har gjort att jag har glömt att blogga, men ambitionen finns som vanligt. Blir det inte så ofta nu under sommaren så vet ni varför. Men funderingar kring mat har jag hela tiden och hur man skulle kunna förbättra den. På jobbet idag så kikade jag lite på regler för livsmedelskontroll. Sedan många år tillbaka så har vi sådana både i EU och i Sverige, men trots att vi i vårt land är strängare med mycket så känner jag att det finns massor kvar att göra, inte minst när det gäller tillsatser och djurskydd.

Jag vet att man borde påverka även restauranger mer och inte bara livsmedelshandlarna och andra kopplade till dem. Men vem har lust att sitta och fråga och kanske även ifrågasätta det som serveras när man är ute för att ha en avkopplande middag? Däremot så kan man alltid ringa eller mejla och fråga vid annat tillfälle.

Det är bara att jobba vidare på olika sätt och trägen vinner som bekant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar