onsdag 22 juli 2015

Mejl om omelettinnehåll

Som sagt var, att hålla ord är en princip som jag har, även om det tar lite tid ibland. Igår så fick jag även iväg följande mejl och det ska bli spännande att se vad de svarar. Det finns ju bara en anledning till att man inte vill skylta med innehållet i det som man säljer.

Hej

Jag letar efter innehållet i omelettsmet på er sajt, men hittar ingen sådan information. Om jag har rätt så har den tidigare innehållit hela fem tillsatser plus modifierad stärkelse, något som jag såg för några år sedan. Utvecklingen går ju framåt och ett av era ledord är ju utveckling, så min fråga är om innehållet har blivit bättre?

En annan helt annan fråga som är av ren nyfikenhet: varför heter det inte matservice utan foodservice?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Sista frågan kunde jag inte låta bli som den språkpolis jag är. Men håll med om att det ser lite märkligt ut. Skulle ju för övrigt ha varit särskrivet om man nu ska skriva på engelska. Men tillbaka till smeten: jag hoppas innerligt att utvecklingen har gått framåt i företaget. För egen del så ser jag utan tvekan kortare hållbarhetstid och rent innehåll än hur det ser ut nu. Jag har en känsla av att de flesta konsumenter håller med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar