torsdag 9 juli 2015

Mjukostsvar

Nu har det gått en fasligt massa dagar ingen, men jag har bara haft tillgång till ipadden och av någon anledning så kan jag inte lägga ut blogginlägg där, så det är först nu som jag är på den bärbara datorn igen och kan skriva. Jag måste lösa det där, för det har fungerat tidigare och ibland blir det ju så att man bara har tillgång till padden.

Hur som helst så fick jag omgående svar om mjukosten och så här ser det ut:

Hej Katharina,
De finns i vårt sortiment kyld mjukost som inte innehåller konserveringmedel. Kanske kan vara ett alternativ?
Vi är medvetna om dagens E-nummerdebatt och jobbar med en utvärdering av tillsatser i våra produkter.
Vi använder endast godkända tillsatser och följer gällande lagar och förordningar.
Finns för närvarande inte någon mjukost i vårt sortiment som totalt innehåller färre tillsatser än tre.

Ha en fin dag

Med Vänliga Hälsningar
Konsumentkontakt
XXX AB


Jag ska titta på den kylda osten och se om den är okej, men jag är tveksam, fast det är kanske ett bättre alternativ än den som kan stå i rumstemperatur innan den är öppnad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar