onsdag 12 september 2012

Tiden går

Än en gång konstaterar jag att mina ambitioner att blogga är större än vad tiden och energin är. Nu har jag visserligen haft semester också, så det förklarar en del av uppehållet, men sådant kan man så klart planera inför.

Hur som helst så är jag tillbaka nu igen och jag kommer att blogga om bland annat senap, men även pommes frites, kycklingfilé och annat. Nu är dessutom hösten här och jag gissar att flera av er lägger ner mer tid på matlagning nu. Kanske bjuder man över vänner på mysiga middagar och äter lite annorlunda än under sommaren, då jag vet att många grillar mycket och annan matlagning inte blir så omfattande som under resten av året. Då kan det vara intressant att veta mer om vad olika livsmedel innehåller och vilka bra val som man kan göra.

Jag har tidigare skrivit lite om vin, men det har inte blivit så mycket som planerat och det tänker jag kika mer på. Som ni kanske vet så behöver inte vinproducenterna deklarera sitt innehåll på flaskan.

I övrigt så kommer jag att titta mer på halv- och helfabrikat. Ni som har följt min blogg vet ju att jag har lätt allergi mot sådant, även om jag själv "syndar" ibland, men på det stora hela så vill jag laga min egen mat så jag vet vad det är jag äter. Dessutom så går de flesta färdigrätter inte att jämföra med hemlagat. Det är bara att tänka på potatismos, köttbullar, gräddsås, potatissallad och så vidare. Både innehåll och smak vinner med hästlängder.

Så... välkommen till hösten och nya blogginlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar