måndag 17 september 2012

Kombuchainformation

Jag blev lite nyfiken på kombucha efter att ha bloggat om det igår och därför sökte jag på nätet. Första träffen var till hemsidan för företaget som tillverkar den och det var alltså därifrån drycken som jag drack förra veckan kom och här är länken om ni vill läsa mer själva: http://www.svenskkombucha.se/

Drycken tillverkas utan upphettning och är därför extra nyttig (enligt sajten) som berättar att "alla färska levande näringsämnen finns kvar". Jag är inte så insatt i just rawfood, men det låter ju bra. Kombuchan går att spåra tillbaka ända till 220 f kr. Den är tydligen väldigt känd, men i Sverige har den bara tillverkats sedan förra året. Kanske har den inte gått att köpa innan heller kan man gissa. Men som jag skrev igår så kände jag inte till kombucha tidigare så jag vet just inte så mycket om det här.

Det är roligt att hitta nya livsmedel av bra kvalité och det här tycker jag absolut är ett sådant. Jag kommer dricka det här igen, för det var riktigt gott och man kände sig nyttig också. Inte dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar