onsdag 13 mars 2019

Havredryck mellan ekologisk från Oatly

Gillar du också att göra dina egna morgondrycker med frukt och grönsaker? Vatten och mjölk är så klart utmärkta livsmedel för att få till rätt konsistens och smak, men man kan av olika anledningar vilja ha någon annan vätska också att tillsätta. Jag har provat några stycken, som i mitt tycke är bra gällande smak och konsistens, men innehållet hyllar jag absolut inte. Men nu har jag bestämt mig för att leta vidare och hittade häromdagen en havredryck från Oatly. Smaken är bra också.

Ingredienser:

havrebas (vatten, havre 10 %)
rapsolja
havssalt

Letar man så kan man alltså hitta, men läs noga för vissa av dessa drycker som har blivit så populära har en del tillsatser som inte alltid är hälsosamma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar