lördag 30 maj 2009

Svar angeånde skinkan

Igår fick jag svar angånde smörgåsskinkan som jag hade köpt och så här lyder det:

Hej

Tack för ditt mail. Socker och glukossirap ger den något söta smaken. Antioxidationsmedel och konserveringsmedel är för att inga bakterier ska ta över. Stabiliseringsmedel är för att skivorna ska hålla ihop och inte gå sönder. Xxx:s rena köttdetaljer är däremot helt utan tillsatser och kryddor.

Med tanke på hur mina frågor var ställda så är jag inte helt nöjd med svaret, utan kommer att mejla igen.

Mitt brev:

Hej, jag köpte skinka idag och såg till min förvåning att den innehöll mycket mer än bara skinka (och salt). Kan ni förklara vad de övriga ingredienserna är och varför de är tillsatta och även om de är kemiska eller naturliga? Tack på förhand. Innehållsförteckning: skinka salt antioxidationsmedel E 331, E 301 glukossirap maltodextrin druvsocker stabiliseringsmedel E 450, E 451 konserveringsmedel E 250

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar