torsdag 28 april 2016

Dåligt med svar från de politiska partierna

Det är ju ett bra tag sedan som jag mejlade alla politiska partier i riksdagen. Några svarade, andra inte och de som svarade var väl inte glasklara med att de ville ha färre tillsatser i maten, fast det hade jag å andra sidan inte räknat med, men fråga måste man ju för att vara säker. Efter att ha funderat på detta lite till så har jag bestämt mig för att skicka till enskilda politiker och ställa frågan ännu tydligare och berätta att jag även bloggar om mat och tillsatser.

Jag återkommer med mitt eget brev och deras svar som jag hoppas blir fler och tydligare nästa gång som jag försöker. Det får bli i morgon då jag behöver runda av här nu. Men innan jag avslutar blogginlägget så vill jag uppmana er alla att fråga era politiker hur de representerar er när det gäller det som vi äter. Det är en så viktig fråga och den berör 100 procent av oss, ändå så kommer den ofta i skymundan. Det är oacceptabelt och fler borde göra mer för att vår mat ska vara så ren och nyttig som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar