onsdag 27 april 2016

Bleuostfråga

Jo då, jag fick allt iväg ett mejl till producenten av Bleuosten. Jag ser fram emot ett trevligt och tillmötesgående svar, men misstänker att det kanske blir ett bortförklarande sådant i stället där man skriver att det inte alls går att göra färskost med smak av mögelost utan att ha tillsatser i den. Fast man ska inte döma på förhand så jag är fortfarande positiv. Så här skrev jag i alla fall:

Hej, jag köpte er supergoda ost Crème Bonjour Bleu, men blev väldigt besviken då jag upptäckte att det var flera tillsatser i osten. Går det verkligen inte att tillverka den utan E-nummer? Jag har köpt färskostar från andra fabrikanter med bara vanliga råvaror i. Jag menar inte att alla tillsatser behöver vara ett problem, men de som ni har tillsatt kan vara det för vissa personer, så därför så känns det extra onödigt att de är där.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Jag vill återigen poängtera att jag alltid lägger ut svaren när de kommer och saknar du något av dem så beror det helt enkelt på att det inte blev något svar. Ofta påminner jag och det brukar hjälpa, men inte alltid. Företag är generellt okej på att svara, men långt ifrån bra. Jag vet inte om det kan handla om de frågor som jag ställer, men det kan säkert finnas en koppling. Däremot så är jag alltid hövlig när jag mejlar, för jag ogillar tramsiga mejl och kommentarer för det leder aldrig till att man får det man vill, vilket i det här fallet är ett svar och då ett trevligt sådant.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar