söndag 14 juni 2015

Äntligen tillbaka!

Det blir lite si och så med bloggandet ibland och oftast beror det på allt annat som man har omkring sig och så har det varit till viss del den här gången också, men att det har blivit ett så väldigt långt uppehåll har faktiskt att göra med att min dator har krånglat. Det finns inte tid och ro att sitta med bloggen på jobbet och jag vill inte göra det heller, utan sköta det här hemifrån. Tyvärr så har jag inte lyckats blogga via ipadden, något som har gått tidigare. Men nu ska det funka och jag hoppas alltså på att vara igång igen.

Det är inte alltid som idéerna sprutar när man ska blogga, men nu har det gått så lång tid så det finns flera saker som jag vill skriva om. Förra månaden var det 6 år sedan som jag började den här matbloggen och ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det har gått framåt på matmarknaden. Nya E-nummerstinna produkter ser ideligen dagens ljus. Men, det är ju vårt eget fel att de finns och överlever. Vi konsumenter styr marknaden, men så länge som vi inte väljer bort det dåliga eller mindre bra, så kommer det att fortsätta säljas.

I morgon är jag tillbaka och då tänker jag skriva om mjukost. Jo jag har faktiskt köpt en förpackning idag. Jag ska ha den till smörgåstårta. Förr använder jag alltid mjukost i, men det är några år sedan nu, men jag gillar smaken och nu ska jag se om innehållet har förändrats och förbättras. Vi får se, men tills dess så tillåter jag mig att vara skeptisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar