måndag 4 maj 2015

Äntligen tillbaka och kakao från Garant

Ja, det skrev jag den 12 april och sedan så har det inte blivit ett enda inlägg. Jobb, slö dator och krånglig ipad är anledningen även om jag egentligen inte vill ursäkta eller förklara mig, utan bara göra mina inlägg som jag verkligen vill. Jag gillar ju den här bloggen eftersom jag är så engagerad i det som rör mat och dess innehåll.

Det som jag senast hade tänkt att blogga om var Garants kakao. Den köpte jag i helgen och det är en av de kakaosorter som inte innehåller mer än kakao. Det gjorde valet lätt för mig när jag skulle handla. Dessutom så har den en märkning som heter UTZ och så här står det på förpackningen: "Genom att köpa UTZ-certifierad kakao, stöder Axfood hållbart kakao-jordbruk. UTZ-certifierade odlare har utbildats för att genomföra bättre jordbruksmetoder med respekt för människor och miljö". Bra val alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar