torsdag 10 november 2016

Kalamataoliver från Fontana

Kalamata kärnfria oliver i olivolja, står det på plåtburken från Fontana. Det är svarta urkärnade oliver och jag undrar om det inte är de första som jag har ätit som faktiskt smakar något också. Annars så brukar svarta oliver vara ganska smaklösa. De är egentligen gröna som färgas och är i mitt tycke en totalt onödig produkt. Men dessa kan jag rekommendera. De är riktigt goda. Kanske inte helt kan jämföras med kalamataoliver som har kärnorna kvar, men det här är ju väldigt bekvämt om man ska ha dem i maten.

Ingredienserna är få och föredömliga:

kalamataoliver
olivolja
salt

Mer behövdes det inte. Sedan kanske någon tycker att saltet inte borde vara där och det må så vara, men det ger lite smak och sätter man inte i sig några stora mängder av oliverna så tror jag inte att det är något problem. Oliverna är för övrigt odlade och packade i Grekland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar